Ter informatie ;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Skipp Putten - WaarBenJij.nu Ter informatie ;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Skipp Putten - WaarBenJij.nu

Ter informatie ;)

Door: Skipp

Blijf op de hoogte en volg Skipp

19 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Info over Suriname

Voor de geintresseerde onder ons...

Geen enkel Zuid-Amerikaans land is zo veelzijdig als Suriname. In dit bijzondere land leven ongeveer acht totaal verschillende bevolkingsgroepen naast elkaar. Iedere bevolkingsgroep houdt vast aan zijn eigen cultuur, geloof, taal, tradities en eetgewoontes. Hier wordt de Hindoestaanse roti afgewisseld met de lekkerste Javaanse bami, Chinese garnalen of Creoolse pom. En staat een synagoge pal naast een moskee. Naast de mengelmoes van culturen biedt Suriname een overweldigende natuur. Het binnenland, zo’n 80% van het land, bestaat uit vrijwel ongerept tropisch regenwoud dat doorkruist wordt door grote, wilde rivieren. Hier vindt u een diversiteit aan flora en fauna. Zo groeien er ongeveer 4500 verschillende plantensoorten en leven er bijna 700 vogelsoorten.

Tip voor de mensen die pillen meekrijgen van de apotheek voor de schijterij: vraag om 500 mg ipv 250 mg wat mens o mens .........

• 19 September 2006 - 18:06

Jen:

Hey lieverd,

Leuke info, haha! Heb je nog meer mensen ontmoet die onze ouders kennen???
    En hoe staat t met je programma???

Veel liefs,
    Jen

• 19 September 2006 - 18:14

Skipp:

hey Jen

draaiboek heb ik bijna af en heb inmiddels al 3 bekende surinamers gestrikt voor het programma
    volgende week beginnen de sponsers met adverteren en daarna gaat het balletje rollen hoop ik ;)

pa en tante fran sturen nog wat info aan de hand daarvan zal ik een beetje gaan speuren hier

Groetjes aan Tante Michelle en the Kids

XxX

• 20 September 2006 - 15:29

Eulie:

haha hey Skipp!

Sorry voor late reactie maar verhalen klinken allemaal goed ya!! Niet teveel zuipen, hou het kalm!

Succes!!

grtzz Michel

• 20 September 2006 - 15:39

Skipp:

nooit teveel nooit te weinig .. je weet toch ;)

hoe bevalt je nieuwe woning ?

• 20 September 2006 - 18:30

Familie Almere:

Veel liefs en kusjes van ons 4tjes!
    We blijven je volgen op je site!!

• 21 September 2006 - 20:19

Michele:

Hey Skipp, leuke site heb je hoor. We gaan elke dag wel eventjes kijken.
    De foto's geven wel aan dat je het er ontzettend naar je zin hebt.
    Heb gelezen dat je project ook al wat vorderd. Lijkt me een hele leuke klus. Hopp dat je het daar nog erg leuk gaat hebben met je mede studenten. Geniet lekker want dit zal je niet zo gauw meer meemaken. Hier gaat alles zijn gangetje en hebben gelukkig nog mooi weer, dus ook wij genieten hier.
    Nou lievie tot horens.

Kuzzies,

Mies

• 22 September 2006 - 10:38

Patty:

Hoi Skipp,
    Ben net terug uit Turkije .Hoorde van je website dus ben gelijk gaan kijken. Leuk joh. Hier gaan we dus elke dag op kijken. Zo te zien gaat het allemaal goed. Je kunt er aardig chillen. Niet slecht. Nou lieverd kijk uit naar het vervolg van je website. Volgende week ga ik nog even een lang weekend naar Madrid samen met Jen , vind ik wel spannend want die stad ken ik n og niet.
    Goed man tot horens
    knuffels en een dikke tuut Patty

• 23 September 2006 - 18:58

An:

Hey lieverd,
    Nu ben je Echt in de bushbush. Zwemmen in de jungle, smste je .. Ben echt benieuwd naar een verslagje of een fotootje ;-)
    Liefs

• 24 September 2006 - 16:09

Robin:

hallootjes,

hoestie dan?hier goed!
    ben je het binnenland al een beetje in geweest?hoest met je opdrachten?

kus en knuffel van het thuisfront!

• 24 September 2006 - 17:29

Pa En Ma:

hallo jongen,

Beginnen te snappen wat je allemaal met een computer kunt doen.Heeft maar drie weken geduurd voordat we deze site hebben gevonden.Hebben al je berichten gelezen en volgens ons is het daar goed toeven.Leuke fotos heb je tot nu toe gemaakt.Hier in Holten gaat alles goed. Ook wij hebben nog heel lekker weer,het is nu ongeveer 25 graden,dus we genieten nog maar even van het lekkere weer.Alleen zal het wel niet zo lang meer duren en dan gaan wij hier de herfst tegemoet.Maar goed dat maak jij dit jaar niet mee,lekker!Spreek je nog gauw op msn en dan kletsen we even bij.hoop dat je nog veel leuke fotos maakt, illustreerd de leuke verhalen die je vertelt en we zien wat meer van Suriname.

groetjes en veel liefs,

papa en mama.

• 24 September 2006 - 20:35

Michele:

Hey Skipp,

Nou je ziet het he, we kijken elke dag even. Je zal wel weer lekker hebben chillen in het weekend. Hoop gauw wat van je te lezen. Want we zijn echt erg benieuwd.
    Enne niet te veel litertjes bier drinken hoor, maar goed rijden doe je niet dus hoef je oook niet de BOB te spelen.
    Nou lievie tot horens,

Kuzzies,

Mies

• 24 September 2006 - 21:14

Patty:

Hey Skipp, kijk met smart uit naar je bush ,bush ervaring dus gauw wat schrijven he.
    Spannend knuf Patty

• 26 September 2006 - 05:53

Remco:

Ja Skipp ik kijk ook uit naar je bush bush ervaring! Maak je er wel foto's van ;-)

• 26 September 2006 - 15:08

Thijs:

Eyh vriend,
    zoals ik al heb gelezen gaat het daar helemaal top met je....das goed om te horen! ben zeer benieuwd naar al je verhalen en vreemde belevenissen. op je wroko ook alles goed??is echt wel een leuke opdracht die je maakt lijkt me zo..
    owjaaa....wroko = werk maar dat wist je toch al wel!? ik beheers ook een klein beetje de surinaamse taal haha!!
    spreek je snel en veel plezier in het paradijs!!!

groeten van Thijs

• 26 September 2006 - 18:19

Jen:

Ja Skipp, we wachten op je bushverhalen!!!
    Zo zie je maar dat wij je allemaal niet vergeten!!!
    Dikke kus!