Vorderingen TV programma & Tonka eiland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Skipp Putten - WaarBenJij.nu Vorderingen TV programma & Tonka eiland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Skipp Putten - WaarBenJij.nu

Vorderingen TV programma & Tonka eiland

Door: Skipp

Blijf op de hoogte en volg Skipp

27 Oktober 2006 | Suriname, Paramaribo

Beste mensen
Zo nu en dan mis ik het rustige bestaan in Holten best wel een beetje maar als ik dan weer in me hangmat in het zonnetje van me Parbotje nip dan spoel ik die gedachte zo weer weg.
De eerste opnames van het TV programma zijn vastgelegd, sjahwel !!
Voor het onderdeel “Lievelingsruimte van ..” zijn we inmiddels bij 4 bekende Surinamers thuis geweest. Ze zijn voor mij totaal onbekend maar er zitten ook internationale bekendheden bij dus wellicht dat anderen de namen meer zeggen:
De eerste was mevrouw Cynthia McLeod – Dochter van de eerste president van onafhankelijk Suriname, Historicus en een zeer gewaardeerd schrijfster in Suriname (zij was tevens degene die onze rondleiding door Paramaribo verzorgde)
Haar lievelingsruimte was de serre, ze had hier een verzameling van allemaal voorwerpen die veel voor haar betekende. Zo stond ze bijv op de foto met president Reagen en de koninklijke familie van Belgie. Haar man was de ambassadeur van Suriname dus zodoende.
De tweede kandidaat was Nydia de Mees – een bekende TV presentatrice – haar lievelingsruimte was een grote lounchebank naast het huis met overzicht op de tuin.
De derde was Erwin de Vries – een kunstenaar van 77 jaar – de prijs gewonnen van kunstenaar van de vorige eeuw – haha die kerel was echt te leip. Hij had een kast van een huis met zowel buiten als binnen allemaal kunstwerken. Was 1 grote rotzooi bij hem binnen en hij rookte aan 1 stuk door. Zijn inspiratiebronnen waren porno en roken van joints whahaha. Hij had een collectie dvds in de kamer liggen verspreid rond de tv waren er zeker wel een paar 100. Hij vertelde dat de rondingen van het vrouwelijke lichaam zijn grootste inspiratiebron was voor zijn kunst whahaha juist jah. Hij rookte regelmatig marihuana om zo zijn geest te verruimen om creatief te zijn, geweldige man haha 77 jaar. Werelds
4de BS’er Maikel Fung – bekende kok van TV – heeft zijn eigen programma waarin hij kookt en aerobics ???? zijn motto was eten is lekker dus dat doe je snel teveel daarom moet er ook gesport worden. Zijn programma bestaat dus enerzijds uit eten maken en opeten en daarna met tien vrouwen sporten whaha. Maar hij woonde ook te leip, in een armoebuurt had hij een groot huis en als je de keuken uitliep kwam je in een zelfgemaakte jungle, met allemaal vissen vogels, planten slangen de hele mik mak, erg mooi. Dat was zijn lievelingsruimte.
De eerste kandidaten voor de Make Over hebben zich inmiddels opgegeven en we gaan volgende week een selectie maken en bij ze op bezoek.
Dirtbusters ligt nog steeds stil dus ik help Matthias bij zijn projecten wanneer ik even niks meer kan doen voor het tv programma.

TONKA EILAND

Weekend .. tis alweer bijna weekend en we gaan niet op trip dit keer maarruh vorig weekend hebben we wat leuks gedaan. We zijn naar het Tonka eiland geweest. Maandag was een feestdag dus we gingen van Zat op Maa. We werden Zaterdag om kwart voor 6 opgehaald en zijn toen met een busje naar het stuwmeer gereden. We moesten weer langs de befaamde bauksietweg dus na een poosje zagen we er weer uit als een paar roodhuiden ipv bakra’s. Bij het stuwmeer aangekomen zouden we met een bootje naar het eiland varen. Duurde maar en duurde maar dus Daan en ik zijn op een grote boot geklommen om in de schaduw te kunnen voetballen en vervolgens zijn we maar gaan zwemmen. 2 uur wachten kwam eindelijk dat bootje. Spullen ingeladen en zijn we die kant opgegaan. Klein uurtje over het stuwmeer varen en toen waren we op het eiland. ECHT TE LEIP TE ONTSPANNEN EN TE RELAXED, direct aan het strand stond onze hut waar we onze spullen kwijt konden. Was echt een mooi gebied en vanaf onze hut keek je over het hele stuwmeer uit met aan het eind de tropen van Suriname. Erg mooi uitzicht.
Aangekomen, bedje uitgezocht, spullen uitgeladen, hapje gegeten en toen zijn we de vishengels klaar gaan maken. We zijn gaan vissen op Piries (Piranhas) en Toekenaries (baarsen) maar dat zijn vissen die kleine visjes eten dus die moesten we eerst vangen. Oldskool met een netje het water in geloof me ze waren er met duizenden, dus dat klusje was zo geklaard. Emmer vol met kleine visjes en toen met de boot het water op. De eerste locatie was 10x niks, na 10 minuten gezien en toen zijn we naar een ander plekje gevaren. Mijn lucky spot bleek al wel direct. Ik werpte in, het visje raakte het water en pats ik had de eerste toekenari te pakken en niet zo zuinig ook, een mooie joekel. En jah mensen de toekenaries moeten hier erg lekker zijn dus niks teruggooid. Hier hebben we een uurtje of 2 gevist en toen zijn we met een stuk of tien toekenaries teruggegaan. De bootsmannen vissen nog met de hand en die hadden de meeste vissen gevangen, echt te leip. Ik was goed voor 2 stuks, en mijn compagnonnen Daan en Matthias moesten eerst nog een cursus werpen krijgen haha maarruh hun geluk moest nog even uitblijven.
Savonds was het ontspannen, lezen, hangen (hangen in hangmatten), haha Borque colatjes drinken. De zonsondergang hier was echt te mooi, je kijkt over een groot meer uit en aan het eind de boomtoppen van de tropen waar de zon koppie onder gaat. De opkomst van de zon moest 10x zo mooi zijn dus daar begonnen we de zondag mee. Ivm het onstuimige weer konden we het water niet op en werd een wandeling gecancelled. Dus vanaf de kant vissen, lezen ontspannen en hangen was de dagindeling. Geen vangst dus we moesten het doen met de vangst van Zaterdag. Cursus gekregen hoe we de vissen klaar moesten maken en daar hebben we een lekkere maaltijd aan over gehouden. Na het eten ging onze dappere doorzetter Daan nog vissen wat hem de eerste piri opleverde. Onze held had een piranha gevangen. Verder was het ook deze avond weer relaxen ontspannen + Borgeu colatjes, dat bracht ons op het niveau schuine moppen, sterke verhalen en een snelcursus Surinaams vloeken ;)
Maandag was het weer zonsopgang checkuh, eten en haha weer vissen. Weer met het bootje een mooi stukje opgezocht, uitgeladen en zijn we te voet het water in gegaan en chill gevist. Iedereen wat gevangen alleen Matthias is droog blijven staan dit weekend wat hem tot de dag van vandaag nog steeds sjaggi maakt. Nog even op het eiland gechillt, en toen was het helaas weer voorbij. Rond 2en zijn we met het bootje terug gegaan. Busje inladen en de bauksiet weg weer opgeknalt, heerlijk stof happen dus onderweg ff stopje maken om een paar parbotjes te nuttigen. Nog een leuke conversatie gevoerd met een papegaai kippen en nog wat gevogelte die lopen hier allemaal los, leuk om te zien.
Begin van de avond thuis aangekomen, was het uitladen, wasje doen en weer naar dromeland !!

• 28 Oktober 2006 - 09:27

Jen:

Hey lieverd,

Het programma gaat dus wel goed zo te horen, leuk hoor! De 'bekende' mensen die je noemde ken ik ook niet...
    Je hebt ook weer een mooi tochtje gemaakt, vissen en hangen. Alleen maar chillen daarzo.
    Leuke foto's trouwens, wat een wasmachine zeg... HAHA! Als de kleren maar schoon worden.
    Hier in Almere gaat alles goed hoor, gisteren met de whole family en kennissen naar wailibi geweest, was 'scary'halloween, dat was het dus ook echt wel... Ben wel een paar keer flink geschrokken en weggerend, that's the fun. Volgens mij gaat het in Holten ook allemaal goed, maar die zullen zelf wel naar je schrijven!!!

Veel liefs!!!!

• 28 Oktober 2006 - 13:30

Annet:

hee mannie,was me het weekendje wel weer of niet dan? Je maakt wel heel veel leuke dingen mee moet ik zeggen.Spannend die opnames zometeen maar weet zeker dat het je gaat lukken.Het Piranja"s weekend heb je overleefd en daar ben ik blij om.Nu nog maar 28 nachtjes en dan kun je samen met An genieten van al het goeds daar.Heel veel plezier en een knuf van mij.Love you!!!

• 28 Oktober 2006 - 14:39

An:

hey lieverd!
    leuk stukje.. Duurt inderdaad niet meer lang voordat ik ook kan genieten van dat mooie land en jouw! X

• 01 November 2006 - 11:51

Robin:

sjonge jonge ik word er gewoon jalours van!!klinkt allemaal geweldig!!hier in het koude nederland begint de herfst lekker klote weer dus!!
    kus robin

• 01 November 2006 - 22:22

Patty:

Hey Bakraman, Je vermaakt je nog steeds. Eindelijk begonnen met de opnames kicken of nie dan. Zo te lezen weer een te gek weekend gehad. Dus dit weekend ga je relaxen. Nou jullie kennende gaat er vast wel weer wat gebeuren. Kijk weer uit naar je volgende verhaal. Dikke Knuffel Patty

• 02 November 2006 - 15:38

Mark:

Hey kadaver, ziet er goed uit daar man, relaxte foto's en chill verhaal man.. take it easy!!! ciao

• 03 November 2006 - 13:13

Thijs:

Eyh skippiejahee,
    Naar het lezen van al die grappige verhalen van je krijg ik zeer veel zin om de zon op te zoeken, want je bevind je echt in het paradijs. Heb dubbel gelegen om je verhaal van die ratafari's echt komisch!!
    Hoop dat je nog veel meer van die leuke verhalen hebt als je weer back on track bent in hole-10!! Heb echt zin in die meter!!
    Jongen veel plezier nog en tot snel maar weer!

Greetz Thijs

• 07 November 2006 - 20:50

Robin:

hey broer, wanneer komt er weer is een nieuw verhaal??we zitten met smart te wachten!!!
    knuf je zusje

• 08 November 2006 - 16:07

Tony P. (ton):

heeeeeeeeey skipp

had is ff tijd om je verhalen te lezen!!!! zeer indrukwekkend allemaal...ha ha ha ha. afgelopen zaterdag weer eens verloren met 4-0.. wat een baggerzooi. mis de karateman op de linker flank..whehehehe. het gaat je goed daaro en we gaan een avondje kats van de kaat als je weer terug bent in the netherlands...mazzels

je teamgenoot

• 09 November 2006 - 02:03

An:

HeyPuppy ;-)

Heb zo'n zin om naar je toe te gaan... lekker chillen! Lof Joe! An

• 09 November 2006 - 08:47

Patty:

He man, ben niet de enige die naar je verhalen uitkijkt, niets gedaan dit weekend?? Of ben je superdruk met je werk. Ik zie wel of je tijd hebt om iets te schrijven. Dikke Tuut Patty

• 10 November 2006 - 10:05

Rolf:

Yoyo Skippert,
    nog steeds alles goed at the nergo land, ;)
    je bent waarschijnlijk al op de hoogte van ons top voetbal, we kunnen niet zonder de rappe skippert..haha dat is wel weer duidelijk..
    :"Szvv Paramaribo feat. Nederland", doet het niet zo goed in de ML
    je bent de snelste daaler van dit moment..
    maar dat komt door die Italiaan, haha

Ik had je laats nog een sms gestuurd maar vroeg me al of je die ook echt had gehad?
    stuurde hem naar je Suri Nummer..
    ik hoor het wel ..
    ik spreek je later weer..
    veel plezier het weekend..

Groeten,
    Rolf

• 13 November 2006 - 18:30

Robin:

hey lambal komt er nog is een nieuw verhaal!!!word wel tijd wij worden hier in holten nieuwsgierig!!! schiet is op man!!!

kus robin