Klaas Kreek, Stuwmeer & Brokopondo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Skipp Putten - WaarBenJij.nu Klaas Kreek, Stuwmeer & Brokopondo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Skipp Putten - WaarBenJij.nu

Klaas Kreek, Stuwmeer & Brokopondo

Door: Skipp

Blijf op de hoogte en volg Skipp

26 September 2006 | Suriname, Paramaribo

haha mijn Bush Bush verhaal

Beste mensen ten eerste even een bedankje voor jullie leuke berichtjes allemaal!!

Haha Thijs heb jij nu al een x wroko van je wroke gemaakt of hoe zit dat? Scoor je al puntjes voor de MasterLeageau voor me ?
Haha tis echt te waus voor woorden maarruh die huisgenoten van mij waren ook in Frankfurt hun stonden op het plein praktisch naast ons .. hun staan op onze fotos en wij op die van hun whahaha hoe wappie is dat dan

Michelle: Ik drink nooit teveel dat weet je toch ;) Ik heb hier nog geen kater gehad dus dat zegt al genoeg. Maar de BoB of niet als je een taxi neemt moet je ook maar geluk hebben dat hij niet meer gedronken heeft dan jouw want je hebt ze er tussen zitten hoor. Muziek keihard aan en met een Oranjeboom achter het stuur haha gaat nergens over

Nou Zaterdag hebben we onze eerste binnenlandervaring opgedaan. Ik heb hier een local leren kennen. Clint heet die en het is echt een toffe gozer. Zaterdag heeft hij ons mee naar Klaaskreek genomen. We vertrokken al om 8 uur .. wat natuurlijk weer veels te vroeg was aangezien we om half 6 thuis waren gekomen die ochtend van die avond ervoor .. wij naar de waterkant heen want daar had Clint een busje geregeld. Voor 350 SRD (100 euro) hadden we de hele dag dat busje plus chauffeur.
Hupsakee flink wat broodjes en flessen water mee en zijn we die kant op gegaan. We gingen met z’n 5en van ons appartement, Clint en de chauffeur. De reis was al een ervaring op zich. Eenmaal buiten het centrum vallen de eerste tropische kenmerken direct op. Gebouwen maken plaats voor bomen en heel veel groen. Een erg mooi aanzicht.
Als je buiten de stad komt loopt het asfalt over in een onverharde weg bedekt met gravel (tennisbaan gravel of hoe je dat ook schrijft).
Je kunt wel nagaan dat dit redelijk opstuift en dat resulteerde dus ook in 1 grote oranje teringzooi. Kleren oranje, tas oranje, voorhoofd oranje alles oranje .. doet me denken aan de heugelijke dagen in Frankfurt of ni Thijs ;) zie je nog zo blazen op die trompet van je met je zatte kop

Maar dat was nog niet alles. Na 5 minuten op deze weg komen de eerste kuilen. En geloof mij als dat busje schokdempers had waren die naar 2 minuten al helemaal naar zijn grootje. Wij dachten serieus dat het busje helemaal uit elkaar zou vallen na een tijdje maar hij hield het vol.
En kuil of niet die kerel jankt er gewoon met volle snelheid overheen. Af en toe stuiterde je gewoon een halve meter van je stoel af zo hard ging het soms. Enorm lachen, dat wel maar was gewoon gekkenwerk. Iedereen rijd dus op een gegeven moment van links naar rechts om de grote kuilen te vermijden. Als ze elkaar dan willen inhalen kun je helemaal lachuh .. 1 grote stofwolk .. zicht van anderhalve meter .. flink gas geven en dan maar hopen dat je geen kuil of andere voertuig treft .. bij ons ging dat gelukkig allemaal goed en zowel op de heenweg als op de terug weg kwamen we wat voertuigen tegen bij wie het niet goed is gegaan .. terugweg was helemaal mooi .. ineens ligt er een grote boot op de weg .. wij zo huh ? waar komt die vandaan dan .. 100 meter verder tref je de aanhanger en weer 50 meter verder tref je de auto op zijn kant haha alles helemaal naar de tering ..
Maar we waren dus onderweg naar Klaaskreek. Een dorpje aan de suriname rivier. Halverwege maakten we even een stop. Clint wilde even wat familie gedag zeggen. Stukje de jungle in lopen en daar stonden allemaal hutjes. Hier waren zon 15 kinderen en volwassenen een beetje aan het ontspannen. Allemaal starend naar die paar bakra’s die Clint het oerwoud in sleurde. Was heel erg mooi om te zien hoe die mensen echt nog overleven met de dingen die de natuur bied. Wassen en baden in kreekjes, met zelfgemaakte hulpstukken van hout aan het werk, een gevangen bosvarken vet mesten en hij was tevens ook (tijdelijk) huisdier. Even gedag gezegd een beetje terug gestaard en toen zijn we verder gereden. Na goed 2,5 uur rijden waren we eindelijk bij Klaaskreek. Klaaskreek is een dorpje aan de Suriname Rivier. Goed voor een paar honderd inwoners. Eenmaal aangekomen hebben we direct maar wat biertjes ingeslagen en wat gechillt aan de waterkant. Toen zijn we met van die bananenbootjes de rivier overgestoken en hebben we daar in het dorp wat rondgelopen. Bij een bakker wezen kijken en wat lekkere broodjes gekocht, balletjuh getrapt in de schaduw van een te bruut grote boom even de kop onder de waterpomp gehouden en liepen we langzaam terug. Ik liep vooraan en toen de schipper ons zag zag je hem snel een dikke fakkel wegmoffelen in zijn bootje. Erg komisch want hij schaamde zich dat hij een jointje smookte. Niek en ik moesten er flink om lachen en uiteindelijk zag hij de humor er ook van in, Niek gaf hem een aansteker en hij stak m ook direct weer aan. Wij zaten met ons 2en en de schipper (haha 1 peddel en lkkr met de stroom mee naar de overkant) in zon klein bootje en de rest in een wat grotere. Dat gaf ons mooi de gelegenheid om ook even een trekje te proberen en de aardige man eens ff aan de tand te voelen. Hij had diep in de jungle een plantage met 400 planten haha dan zou je zeggen dat hij Steenrijk zou zijn maar dat was hij niet. Hier verkopen ze een kilo voor 80 SRD (25 euro) en volgens mij rookte hij de hele meut zelf op met zijn maten.
Hoe chill in een bananenbootje, lichtelijk in hogere sferen, lekker dobberen op een riviertje en omringd met alleen maar jungle, jungle geluiden en 45 graden ..... ontspannen dus
Omdat het dus TE warm was wilden iedereen zwemmen, bij Klaaskreek was het erg gevaarlijk ivm drijfzand en alles dus we reden door naar Brokopondo.
Brokopondo is een toerisctisch trekpleistertje verderop aan de rivier. Je hebt er veel hutjes waar je met je hangmat kunt gaan chillen, een goort overdekt gedeelte waar je met zeker wel 200 man een flink feestje kan geven en lekker kunt barbeknoeien en uiteraard een groot stuk strand.
Wij hebben lkkr onze handoek uitgerold en moesten sprinten naar het water, de voetjes verbranden op het zand, maar wat wil je met 45 graden. Het was echt hartstikke mooi, ff lkkr dompelen in de rivier en dan chillen van het uitzicht. Beetje wazig van de parbo en dat suffe jontje van de schipper heerlijk genietend in de zon van de omgeving. 1 grote groene omheining van de jungle en je hoort van alles, ziet van alles, op het water zie je vissers en mensen die met hun bananenbootje met de stroming mee varen ECHT GEWOON KEI GAAF.
Strandcapriolen, voetballen kaarten dompelen en toen was het tijd om door te rijden naar het stuwmeer. Moesten we weer zon gravelstuiter weg op en toen waren we er al flink zat van ma goed. 20 mimuutjes en toen waren we er. Stuwmeer is echt een heel mooi plekje. Je komt eerst over een brug en dan kijk je wel 100 meter de afgrond in haha skeit je hem echt wel ff met zon halve gare voorin, stel dat die ineens denkt ik vind het mooi geweest toedeledoki. Toen kwamen we aan de onderkant van het stuwmeer, daar was een klein gemeenschapje. Was de bedoeling dat we daar ff wat gingen drinken en rondlopen maarruhh stel je voor dat je savonds laat door de rivierenwijk rijd in Deventer en plots 40 locals ziet met mutsen brillen en met meer goud versiert dan de koets van Beatrix, dan heb je ook liever dat de taxi chauffeur omdraaid en HEEL SNEL weer pleitte gaat, dus dat stelde we ook maar voor.
Zijn we doorgereden naar boven en daar ff wat leuke fotos gemaakt. Was een erg mooi aanzicht maar de dag had ons al flink vermoeid dat we het wel welletjuhs vonden. We gaan nog een x Brownsberg beklimmen en dan moet het uitzicht nog mooier zijn dus we komen er nog wel een x op terug.

Terugweg .. weer die pokke gravelstuiterbaan op, redelijke hel, want slapen was onmogelijk en airco had het busje niet dus raampjes moesten wel open wat resulteerde in een nog grotere oranje teringzooi maar hahaha gelachuh hebben we !!
S’avonds was ik weer de enigste dieharder van het zooitje die het tot half 6 heeft volgehouden om op de dansvloer te stuiteren ennuhh zondag hebben Matthias en ik maar weer een beetje lopen bakken en braden aan het zwembad bij het Krasnapolsy hotel om de hoek.

Dinsdag inmiddels alweer .. weer bijna weekend .. ff kijken wat gingen we ook alweer doen dit weekend ??

Oja te leip te leip .. vrijdag geven we een huisfeest voor de stagiares en wat locals .. ennuhh Zaterdag gaan Matthias en ik UBER CHILLUH .. I-wayne komt hier optreden en de hele musici van Kingston Town Jamaica komt over om in Paramaribo een feestje te bouwen zaterdag Van 20-24uur optredens van allemaal Reggea sterren en daarna is het overal after partys dussssssssss

Bob Marley stiello chilluh dit weekend !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ps ik moet nog extra foto ruimte kopen maarruhh die fotos zijn er en komen er !!!!

Groeten

  • 26 September 2006 - 20:49

    Michele:

    Hey Lievie,

    Leuk verhaal weer hoor je boft maar dat je dat allemaal mag meemaken daarom geniet jongen. Dit maak je maar 1 keer mee.
    Nou als je weer in een taxi stapt met een aangeschoten chauffeur, stap dan maar niet in want we willen je wel weer heelhuids retour in nederland hebben hoor haha.

    Veel liefs,

    Mies

  • 27 September 2006 - 06:12

    Jen:

    Vet gaaf man! Je hoeft je daar absoluut niet te vervelen zo te horen...
    Ben wel heel benieuwd naar je foto's!!!
    Dikke kus!

  • 27 September 2006 - 06:27

    Patty:

    Morgen Bakra Boy, Nou je vermaakt je wel daaro. Ik weet precies wat je bedoeld met de stofwolken.kijk uit naar de foto's. En ben natuurlijk zeer benieuwd wat je dit weekend weer allemaal gaat beleven. Ben je trouwens al naat de tourtonnelaan geweest om ons oude huis te bekijken ???
    Goed ik ga naar mijn werk nu en morgen naar Madrid met Jen als ik terug ben kijk ik weer gelijk op je site. Dikke Tuut en veel knuffels Patty

  • 27 September 2006 - 08:10

    Pa:

    He goser,

    Mooi verhaal, als ik dit lees is er in de afgelopen 35 jaar geen klote veranderd. Alleen die gasten met grote zonnebrillen met goud zijn nieuw.
    Die oranje zooi heeft alles te maken met bauxiet(mineraal)
    Als je nog een keer naar het Brokopondomeer gaat moet je proberen om daar te gaan vissen. Je weet niet wat je meemaakt, zijn allemaal roofvissen, in plaats van stil zijn moet je een hoop herrie maken zoals met je hengel in het water slaan en ze komen met bosjes op je af. Ben alleen voorzichtig met die grote pirhana's, ze bijten zo je vinger er af. En kijk vooral uit voor die grote water BOA's van 10 meter haha. Heb trouwens die rastafoto aan Peter laten zien, het eerste wat hij zei was, mijn vader heeft volgens mijn weten niet in suriname gezeten! Fronst vervolgens zijn wenkbrouwen en zegt.... Maar ja... het kan mijn broer zijn.

    Nou jongen hoop dat je meer van dit soort tripjes krijgt.

    Groetjes,

    Pa

  • 27 September 2006 - 10:22

    An:

    hey skippert!
    klinkt weer goed! relaxt sfeertje .. Ga morgen even kijken of ik met mijn studie die kant nog op kan komen! Lijkt me in iedere geval erg vet! Xje

  • 27 September 2006 - 19:50

    Rolf:

    YOYO Skippert,
    Klinkt te lijp voor woorden...
    veel chillen, zwemmen, zuipen, hahah mooi man...
    je hebt de ghetto ook al gezien...haha,
    heb je al rasta's?? en een gouden tand?? zou je doen toch?:)

    Hier in Nederland mis je niet veel brak weer, drama voetbal( verdediging;))

    Ik hou je site in de gaten, zo te horen heb je alleen maar lijpe weekenden...

    Doe het rustig aan,

    Groeten,
    Dani en Rolf

  • 29 September 2006 - 09:00

    Jannes:

    Yo skipp,

    Mooi werk daar. Doe je goed. Kom je nog wel eens op je werk onie?

    Hier alles chill. Auto heeft het 8 weken uitgehouden, toen total loss gereden en binnenkort nog naar Steven in Denemarken.

    Veel plezier en sterkte met roetje en co

  • 29 September 2006 - 12:34

    Skipp:

    Reactie op al dat gespam van jullie ;)

    Jannes:
    Het doet mij niet meer dan veel deugd om te vernemen dat jij de auto van de baas weer in de prak gereden heb. Haha .. conclusie Jannes je bent en blijft gewoon een brokken coureur .. ik kan me nog een x herinneren dat ik achter je reed naar Dortmund toen had ik dat vermoeden al nu heb je het nogmaals bevestigd
    Ben je er zelf wel heelhuids van afgekomen ?? Doe stefan de groeten in Denemarken ennuhh laat me horen hoe de status zo nu en dan is ..
    Verder mis ik je wel een beetje hoor .. zkr dat gejank van je dat Grolsch beter is dan Heineken haha zet vast een paar bruine pretpalen klaar in Februaru ok ?

    Rolf & Dani:
    Rasta’s en gouden tanden .. mhmm .. rasta’s zijn in de groei ennuhh echt goud in mijn mik vind ik iets te veel van het goede .. maar als ik hier een x dronkuh van het balkon afstuiter en ik mis een paar tanden haha laat ik er voor hier wel een paar goude zetten jah .. sowieso meer RESPECT dan onder de locals hier volgens mij
    Drama voetbal ik lees het jah .. stelletjuh prutsers .. als jij maar masterL puntjes voor mij blijft scoren doe ik dat ook voor jouw na de winterstop ;)
    Doe ze de groetjes daar ennuhh hoor van jullie

    Annepan:
    Haha zie email sms
    (L)

    Pa & Ma
    Jo voor mijn gevoel verandert er de aankomende 35 jaar nog steeds niks .. misschien dat de gouden tanden minder trendy worden .. dat verwacht ik sowieso .. want als je een meisje in de disco tegen komt .. en je lacht naar haar en ze lacht terug haha is het omdraaien en sprinten .. echt totaal geen Porum .. ma goed ..
    Haha jah mooi he .. hij lijkt echt teveel op Peter .. volgende week hebben we een feest van hem .. 2 dagen chillen in de jungle .. ennuhh een big party en 2 hele dagen allemaal activiteiten kaaimannen jacht, dropping in the jungle en van alles meer .. overnachten in een hangmatje en hele dagen gratis (B) en eten duss .. heel erg chill .. kijk er naar uit .. eerst dit weekend overleven ;)
    Doe oma en Robin de groetjes van me ennuhh we mailen / msnen ;)

    Remco:
    Jo Jo ga zo even jouw link checkuh voor die foto’s .. lijkt me erg handig .. maar die foto’s hier zijn niet duur zo hoor .. 100 voor 4 euro ofzo en 200 voor 5 euro en zo loopt dat op .. maar zijn wel aan een grote van 2 mb verbonden .. maarruh ga dat vanmiddag even uitpluizen
    Ben blij dat je het leuk vind ;) .. kun je t nog allemaal een beetje volhouden daaro in het verre oosten ??


    Patty & Jen:
    Ik ga denk ik zondag even kijken bij de tourtonnelaan, dat neem ik me trouwens elke zondag voor, maar tsjah zondag he .. vaak een beetje brakjes en dan met de warmte dabei van 40 plus pfffffffff zwembad hangmatje ;) maarruh deze zondag ga ik sowieso de hort op dus denk dat ik daar ook even ga kijken
    Hoe was Madrid ????

    Michelle & the kids:
    We letten goed op en we hebben al een privé chauffeur gevonden haha die kunnen we privé 24/7 bellen echt perfect .. goede peer .. ennuhh hij krijgt klappen van zijn vrouw als hij tijdens het rijden naar bier ruikt dus hij drinkt niet haha .. klonk erg overtuigend toen die dat zei ;)
    Doe D&D de groetjes van me …. Ennuhh zie jullie allemaal snel weer

    De rest … groetuhh


  • 29 September 2006 - 19:37

    Rolf:

    Haha geen ghetto shit in the mik..haha
    ben benieuwd wat je ML team is.. stuur ff via de mail, hou ik je een beetje op de hoogte..

    In Holten mis je wel het een en het ander, zal je wel een mailtje sturen met de afgelopen gebeurtenissen ..haha echt te veel.:)

    hou je taai en hou ons op de hoogte van je avonturen;)

    Groeten,
    Rolf

  • 02 Oktober 2006 - 13:38

    Jannes:

    Hier weer een weekend achter de rug. En een kleine rectifiacatie is nodig inzake de altijd praatjesronstrooiende heer vd Assem ;) Er is een kamper in MIJN zijkant gereden van MIJN auto en het is ZIJN schuld dus. Trouwens mocht je in februari trek hebben in een pretpaal, moet je em wel ff langs komen brengen in t donker want t zonnetje schijnt er maar 4 uur per dag in Trondheim.

    Groet

  • 02 Oktober 2006 - 16:30

    Skipp:

    Aan Rolf: schiet je op met dat mailtje ;)

    Aan Jannes: excuses voor mijn voorbarige conclusies, ze waren voor de hand liggend namelijk ;) Ben blij dat jij er in ieder geval heelhuids vanaf gekomen bent ennuhh Matthias en ik tubben er nog wel even over of we die kant op komen ja of nee !!

    ps wanneer vertrek jij naar 't Noorden dan ??

  • 02 Oktober 2006 - 17:45

    Robin:

    hey lievie!

    zozo, klinkt allemaal toppie!goed om te horen dat je je zo vermaakt!! doe je Matthias de groeten van me!
    maaruh vertel is ff wat meer over die reggea party!!

    luv ya robin

  • 02 Oktober 2006 - 19:10

    Patty:

    Hey "rastaman"
    Nou je vermaakt je daar wel goed nie dan. Madrid was echt gaaf. Zijn naar Real Madrid stadion geweest echt vet cool. Alles gezien mochten overal kijken en zitten .
    Echt cool. Waren we ook nog naar WK hockey geweest van de dames haha .
    We hebben ons uitstekend vermaakt/ Gezien hoe een domme nederlandse toerist zich liet rollen. Sneu stond ie zonder knip. Sukkel. Nou en benje zondag het ouderlijk huis wezen bekijken of lag je weer in je hangmat te chillen.
    Lieverd zie weer uit naar je volgende verhaal.
    Dikke tuut xxx-Patty

  • 03 Oktober 2006 - 07:14

    Jannes:

    Goedenmorgen Skipp,

    Ik vertrek aan het begin van het nieuwe jaar richting de noordkaap. Zo rond 2 of 3 januari

  • 03 Oktober 2006 - 23:00

    An:

    hier s mijn punt schat ;)
    :) :)
    Joepie! ik ga ook naar Suriname ..... Echt relaxt!

  • 05 Oktober 2006 - 13:06

    Aquell Foley:

    Hey Skipp, hoe is het daar nu? Foto's zien er goed uit, ik heb nog niet de tijd gehad om al je verhalen te lezen maar zal dat snel gaan doen. Sorry dat ik niet op je afscheidsfeest was, ik weet niet of je het gehoord hebt maar was even bij ome agent op bezoek!!! Maak er een mooie tijd van en keep us up-to-date.

    Mzzlzlz,

    Foley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 November 2006

Rustig ......

27 Oktober 2006

Vorderingen TV programma & Tonka eiland

20 Oktober 2006

FOTO"S !!!!!

19 Oktober 2006

Full Moon Party

05 Oktober 2006

Potdomme nou
Skipp

Actief sinds 11 Sept. 2006
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 16033

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 03 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: